söndag 6 maj 2012

Oj, det blev visst en liten berättelse

Om ni läste mina svar på de där frågorna, så kanske ni kommer ihåg att det stod "Om du skrev en bok, vad skulle den handla om då?". Då svarade jag antagligen en fantasybok.
Men plötsligt för några dar sen, så hörde jag ett ord (nej, jag tänker inte säga vad det är för ord) och plötsligt föll allt på plats! Så nu är jag uppe i en totalt fantasylös, verklighetstrogen historia, och det är jätteroligt! Det blev inte riktigt som jag hade tänkt från början, men jag är supernöjd med det lilla jag åstadkommit!

4 kommentarer:

  1. Alltid kul när man får bra idéer på berättelser! Jag får idéer till böcker hela tiden... rätt jobbigt eftersom jag inte vet när jag ska hinna skriva alla. Så jag brukar försöka lägga ihop idéerna så att det blir en istället ;)

    SvaraRadera
  2. Det var ungefär det jag gjorde, fast jag försökte spara vissa idéer så jag inte använder de bästa på en gång :)

    SvaraRadera
  3. Jag önskar att jag också kunde komma på idéer bara sådär ;P
    Grattis!

    SvaraRadera
  4. Spännande!

    Svar: Man blir sjukt glad av att få paket på posten - jag blir lyrisk av bara brev! Men böcker i paket, det är en särskild känsla det. Spritter till lite i benen av förväntan. :-) Ska försöka formulera mig och skriva en recension på Himlen börjar här inom kort!

    Haha, det kan jag förstå. En minipysselstuga hemma blir det när man väl bestämt sig för att göra egengjorda presenter. ;) Vad är det du syr, om man nu får vara nyfiken?

    SvaraRadera