fredag 29 juni 2012

Jepp, nu har jag varit på Grönan

För cirka två sekunder sen hörde jag glassbilen köra förbi, haha, så himla typiskt för Sverige. Glassbilsmelodin är nog den enda melodin i hela världen som Sverige är helt ensam om, tack och lov för det. Tänk om det fanns glassbilar över hela världen, då skulle man ju aldrig bli av med den där tortyrlåten...
Nu är jag tillbaka från Gröna Lund, och mitt bröst sväller av stolthet, ty jag har åkit Insane! Är så stolt över mig själv, jag trodde aldrig jag skulle våga. Fick panikångest i kön och när jag satt mig, men då var det försent. Men den var inte så hemsk så som jag trodde. Jag åkte i princip allt roligt (utom då de som var för mindre barn, typ världens minsta bergochdalbana)  men för att upplysa DjurAlex så kan jag bara säga "Nej, jag åkte inte fritt fall, jag vill gärna ha livet i behåll när sommarlovet är slut"
Jag hade tänkt göra den roliga enkäten "Beskriv dig själv med boktitlar", men det får bli imorgon istället. Istället fortsätter jag lite på min lista "50 bokrelaterade saker man kan göra när man har tråkigt"

12. Skapa en bokblogg, superkul!
13. Skriv en recension av en bok du gillar.
14. Fråga någon i närheten om ni kan dramatisera en scen i en bok, passar bra för de som älskar att spela teater :) Om den blir riktigt bra kan ni visa föräldrarna, eller något. Använd gärna riktig rekvisita.
15. Sortera i din bokhylla, efter färgordning eller efter författaren eller efter titeln eller i brahetsordning. Garanterat heltidsjobb!
16. Till de böcker du gillat men inte varit nöjd med slutet på: Hitta på ett eget slut! Skriv gärna ner det.
17. Gör en bokpicknick: Packa ner en filt (det måste vara fint väder ute, om ni inte vill läsa i regnet) och lite proviant (=dödsviktigt) och såklart, en hög med dina favoritböcker. Gå ut på någon fin plats, gräsmatta, under ett träd, välj själv.
18. Ungefär samma som 17, fast ifall det regnar eller är oväder ute. Bygg ett litet tält av filtar eller täcken, försök göra det så mörkt som möjligt. Ligg och läs med ficklampa, gärna spökhistorier, det blir lite extra läskigt då :P
19. Pröva att göra det här med några boktitlar: Skriv titeln och avsluta sen titeln med "i dina byxor" (in your pants) Jag prövade det och gud, vad jag skrattade...
20. Skriv en berättelse om något lite mer ovanligt, de flesta böckerna handlar ju om människor, men nu ska du försöka med andra saker! Tillexempel, skriv om livet som en brödrost. Eller sopkvastens fantastiska äventyr. Ta vad som helst!

Jag börjar få liiiite slut på idéer, så kan ni snälla ge mig idéer!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du har åkt "Insane"! Vet inte om jag skulle ha vågat..

    SvaraRadera
  2. Jag vill också gå på Grönan!
    Men jag får väl gå på grönan när jag hälsar på er! (som jag hopppas blir snart) :P

    SvaraRadera