onsdag 14 november 2012

Hur kan en bok bara bli bättre och bättre varje gång man läser den?

Ja, jag har ju läst City of Glass, för andra gången. Anledningen (eftersom jag inte särskilt ofta läser om böcker) till det var att jag behövde uppmuntring efter att ha sett ett speciellt avsnitt av Downton Abbey säsong 3 *SNYFT*. Och jag kan bara säga att den var nästan ÄNNU bättre än första gången jag läst den. Första gången ville man också bli klar med den för att man ville veta hur den slutade, men andra gången så kunde man läsa långsamt och upptäcka saker man inte upptäckt förut. Det här blir som istället för recension, eftersom jag redan gjort en recension på boken. Men, gah, boken är så bra, jag blir euforisk bara jag tänker på det.
Detta blir bara lite reklam att alla borde läsa serien för att den är, helt enkelt, bäst.
Men jag blir lite störd på att alla i alla böcker måste dela in de två killarna i två "team". Team Edward, Team Jacob. Team Peeta, Team Gale. Och nu Team Jace och Team Simon. Suck, kan man inte bara läsa böckerna, måste ALLT göras till en tävling? Herregud...
Min favoritkaraktär är fortfarande Magnus, men jag älskar också Simon. Speciellt när han och Jace är i samma scen ensamma, de som läst hela serien förstår vad jag menar XD
Nåja, iallafall, LÄS SERIEN, förresten, vet någon när del sex ska komma ut? Var det mars nästa år, eller nästnästa? Eller var det april, eller maj, eller gah, jag vet inte.

Och vet ni? IMORGON KOMMER TRAILERNS TILL FILMEN AV CITY OF BONES!

1 kommentar: