måndag 12 november 2012

Min Bokhylla #1 ÄNTLIGEN

Jaaa, ÄNTLIGEN kan jag göra det som jag så länge velat göra. En egen "Min bokhylla" följetong, eller vad man nu säger, håhåjaja. Anledningen till att jag inte gjort det är att jag BESTÄMT mig för att ha med en bild på hyllan jag skriver om. Men min mobilkamera är dålig, och min kamera är stulen, så vad gör man? Jo, väntar. Och som tur är fick jag en FILMKAMERA i födelsedagspresent (EN EGEN FILMKAMERA), så nu kan jag ta bilder och lägga in på datorn, och dessutom göra olika videor, kanske..
Iallafall, då börjar jag. Här kommer hylla nummer ett i min FANTASTISKA bokhylla:
Och, just det, förresten, här är färgförklaringarna:
Grön: Läst
Röd: Inte läst
Hylla 1
Tiara och Dr. Martens av Meg Cabot
Spotlight av Meg Cabot
Kär? av Meg Cabot
Till er tjänst av Meg Cabot
Prinsessa i rosa av Meg Cabot
Prinsessa i högform av Meg Cabot
Partyprinsessan av Meg Cabot
Prinsessa på väg av Meg Cabot
Prinsessan Mia av Meg Cabot
Prinsessa för alltid av (gissa vem?) Meg Cabot
Washington D.C. av Meg Cabot
Nu eller adrig av Meg Cabot
Mitt Perfekta liv av Sarah Dessen
Himlen börjar här av Jandy Nelson
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon
Mitt hopplöst normala liv av Joanna Nordin
Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
Lola and the Boy Next Door av Stephanie Perkins
Ett nytt liv på köpet av Emma Granholm
En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones
Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell
Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfelt
Det händer Nu av Sofia Nordin
Liv & Lovisa av Emma Granholm
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sarah Ohlsson
Lydias hemlighet av Finn Zetterholm
Elizabeth av Lesley Pearse
En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna
Bröllopsfixaren av Marita Conlon-McKenna
Samurajsommar av Åke Edwardson
The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky
Ett hål om dagen av Louis Sachar
Elefenatguldet av Eric Campbell
Adzerk- den vita hästen av Lin Hallberg
 
Nåja, jag hade ju läst nästan alla. Som ni kommer märka har jag sorterat efter genre, som om ni hoppades på fantasyböcker så kommer de inte riktigt än. Just nu är vi inne på mina så kallade "tjejböcker" och alla böcker utan övernaturliga inslag. Den här hyllan är min "rosa hylla", även fast inte alla böcker är rosa, men jaja. Jag trodde ALDRIG att det skulle vara så jämrans många böcker på en enda hylla. 35 stycken! I sista bokhylle-inlägget visar jag också en bild av HELA min bokhylla, om den får plats i skärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar