måndag 19 november 2012

Veckans Topp 5

photo edited for free at www.pizap.com
 
LÅTAR ;D
Om ni inte hör på minst FYRA av dessa så missar ni verkligen något, jag menar, gah, dessa låtar är så äckligt bra så man MÅSTE lyssna på dem! Jag tar mest lyrics videor eftersom själva texten är det mest underbara med dessa låter.
P.S. Jag länkar även till låtarna, för ibland försvinner videorna.
 
Iris
Goo goo dolls
Om ni inte hört något av Goo goo dolls kan jag bara beklaga. Den här är SÅ bra, och så underbart gitarrspel, och texten, och rösten, och allt annat. Börjar nästan gråta varje gång jag hör på den för att den är, helt enkelt, bäst. Även om min musiksmak ändrar hela tiden så kommer den här ändå vara min favoritlåt of all times.
 
Whatsername
Green Day
Helst skulle jag vilja ta med alla låtar Green Day gjort, men jag valde en som inte var lika självklar som t.ex. Wake me up when september ends och 21 guns, som alla känner igen. Jag vet inte hur många gånger jag spelat den på gitarr. Den är en fröjd att både spela till och lyssna på. Om ni tror att introt ska hålla på i all evighet, så håller det bara på i ca 15 sekunder, ha lite tålamod, mänska.
 
Picking up the pieces
Paloma Faith
Videon är så cool att jag tog med den. Hennes röst är så underbar, och annorlunda. Och visste ni, hon är faktiskt med i The Imaginarium of Dr. Parnassuss, på ett hörn. Pyttelite, men hon är med, även om hon inte sjunger i den. Jag låter väldigt smörig, men det är sån...kraft i rösten? Snälla du, jag vet inte, lyssna bara på sången.
 
Tears in Heaven
Eric Clapton
Jag tror jag redan har visat den här sången på min blogg förut, men aja, det kan aldrig bli en gång för mycket. Den är så sorglig, men så fin, och jag tycker videon är så fin, även om det bara är en "vanlig" video av någon okänd, men iallafall. Och gitarrspelet...så bra, jag håller på att lära mig att spela det ;D
 
I'm still here
Goo goo dolls
Ni vet den här filmen:
Den här sången gjordes till filmen (riktigt riktigt bra film, bara så ni vet) och den är så...himla bra. Jag är just nu inne i en Goo goo dolls period, så ni för vara beredda på att det kommer lite låtar av dem emellanåt. Den här sången tror jag de flesta känner igen sig i, JAG gör iallafall det D: Och de flesta kommer, antagligen, förhoppningsvis göra det. Som vanligt underbart gitarrspel och jag får sån nostalgia varje gång jag hör på den...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar