tisdag 25 december 2012

God (dagen efter) Jul alla människor!

Det blev visst ingen julheader, men pizap funkar inte på min nya dator.
Hoppas ni fick många böcker under granen. Själv fick jag en hel del böcker, och jag kan bara säga att jag är VÄLDIGT nöjd :) Jag tänker inte visa alla böcker, det får bli en överraskning, men jag kan ge en liten teaser på de böcker jag fick:

The Princess Bride av William Goldman
Ni som sett filmen vet vilken bok detta är. Om ni inte sett filmen: SE DEN. Det är ju en kultklassiker. Jag har önskat mig den hur länge som helst, men jag har länge varit tveksam om den skulle slå filmen, och gissa vad? Den är ÄNNU bättre! Så underbart rolig och mysig så det GÅR inte. Jag är ju inte klar än, men hittills har den inte gjort mig besviken.







Rubinröd av Kerstin Gier
Jag har hört mycket gott om denna bok, bland annat att den är hysteriskt rolig och liknar Soulless, och eftersom jag älskar Soulless, så hoppas jag att den här är väldigt bra. Det var ju egentligen min syrra som fick den, men vi delar ju böcker. Tidsresor är alltid trevligt, och omslagen till böckerna är väldigt snygga.





Clockwork Prince av Cassandra Clare
Äntligen :D Det var ju inte direkt en cliffhanger i Clockwork Angel, men jag har ändå längtat till att få läsa den här. Snart kommer ju dessutom del tre, Clockwork Princess ut. Tyvärr är boken som vanligt inte i samma format som de andra böckerna. GÅR det ens att få alla böcker i TMI och alla böcker i TID i samma storlek? Jag är tveksam.
I alla fall, jag vill verkligen veta hur det går, detta är det första triangeldramat som jag inte är helt säker på vem tjejen ska välja O.o




Sapphique av Christine Fisher
Även om Incarceron gjorde mig väldigt förvirrad, och även fast Incarceron kanske inte blev en favorit, så har jag hört att Sapphique ska vara ännu bättre, så jag tänkte, varför inte? Jag vill se hur det går för Keiro och Attia när de tillsammans, det ska bli roligt XP







Mothstorm av Philip Reeve
ÄNTLIGEN. Denna serie, som är så otroligt bra, har jag haft massa problem med. Jag har inte hittat sista delen någonstans, vilket är väldigt synd. Och nu äntligen har jag den!Hallelujah-moment, säger jag bara. Så otroligt snygga bilder i den, och så otroligt rolig. Den ska jag läsa så fort jag är klar med the Princess Bride, jag får ta en liten paus i Delirium tills vidare.

1 kommentar:

  1. Blir också så irriterad på att böckerna i TMI och TID inte är i samma storlek! Känns så galet onödigt!

    SvaraRadera