fredag 14 december 2012

Jag? Försenad?

NU, säger jag bara. NU är ÄNTLIGEN spelperioden över ;D Klassens gigantiska teaterföreställning är ÄNTLIGEN över, det är DÄRFÖR det inte blivit så många inlägg.
Men hallå, HELA veckan har vi börjat skolan kl.12.00 (;D) och vart i skolan tills klockan åtta, så skyll inte på mig. Recension på Cloaked (hehe...) och [geim] kommer snart, har bara inte hunnit.
Sen så har jag dessutom märkt att Ebba har börjat med en julkalendergrej, att hon ställer en fråga varje dag, och det tycker jag verkar jättekul, MEN, ehe, jag har liksom inte gjort det förut, så jag gör dagens fråga PLUS alla andra frågor jag missat...
Dag 1
En bok som har fått dig att rulla runt på golvet av skratt 
Larklight och Starcross av Philip Reeve har fått mig att skratta FLERA gånger, så härlig att läsa ;D Sen har även böcker som Soulless och TMI fått mig att skratta. 
 
Dag 2
En bok du har gråtit floder över
Jellicoe Road och The Fault in Our Stars. Jag har ingen aning om varför jag "typ" grät under Jellicoe Road, men den var så otroligt bra och vacker och etc, etc, så man bara ville gråta. Ioförsig så grät jag ju inte, jag gråter inte när jag läser, men det var tamigfan nära. Och så The Fault in Our Stars, för att, ja, ni fattar om ni läser den, så otroligt bra.

Dag 3
Jag önskar att jag skrev den här boken
Typ alla böcker O.o
 
Dag 4
En bok du har läst tre gånger (eller mer)
Spejarens lärling-serien har jag nog läst mycket fler än tre gånger, så...
 
Dag 5
En bra bok som har blivit en bra film
Darkside och Soulless, men när det står "bra" så beror det ju väldigt mycket på skådespelarma, och hur mycket pengar de lägger ner på arbetet.
 
Dag 6
Favorittitel (på en bok, såklart.)
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sarah Olsson, bästa titeln nånsin ;D
 
Dag 7
En bok som har ändrat din åsikt om något helt och hållet oviktigt
Jellicoe Road, Vampire Academy och Hogwarts har gett mig en speciell kärlek för internatskolor O.o Jag har romantiserat internatskolor fruktansvärt, får nog skärpa mig innan jag börjar på en O.o
 
Dag 8
Bästa kvinnliga karaktär i en bok
Det ändras, men för tillfället är det Arya i Game of Thrones, ascool, ioförsig så är rejält läskig för att vara typ nio i boken, men aja. Men hon är så cool, kapitlena med henne är de bästa i hela boken.
 
Dag 9
Bästa manliga karaktär i en bok
Men gud vilka jobbiga frågor D: Okej, det är Magnus från TMI och Tyrion från Game of Thrones.
 
Dag 10
En bok du inte trodde att du skulle gilla, förrän du läste den.
Låt tistlarna brinna av Yasar Kemal, den trodde jag verkligen att jag inte skulle gilla, jag undrar verkligen varför jag överhuvudtaget började läsa den. Men det slutade med att jag älskade den, så det var ju bara bra.
 
Dag 11
En bok du vill läsa, men inte har orkat
Nightshade. Jag har ju inte haft den så länge, men varje gång jag ska börja läsa något nytt tänker jag att jag ska ta den, men sen ändrar jag mig. Den ska ju vara väldigt bra, men vissa har sagt att den var sådär...(Mimsan, det är DITT fel D:)
 
Dag 12
En bok som du sträckläste
Jellicoe Road sträckläste jag VERKLIGEN. Jag satt uppe till klockan ett på natten för att den var så bra och jag ville bli klar med den.

Kändes lite som om jag svarade Jellicoe Road på alla frågor...God jul, förresten.

1 kommentar:

  1. Imponerande, du klarade av 12 frågor på en dag. Det är ett nytt rekord! ;)

    SvaraRadera