måndag 3 december 2012

Månadsrapport: November 2012

Ja, som ni kanske märkt har jag protesterat mot de senaste månadsrapporterna (för det är så pinsamt för jag läst så lite böcker O.o) men NU har jag i alla fall tid att göra en (och lust).
Lästa böcker:
  • Our Tragic Universe av Scarlett Thomas
  • (Uppdatering) Död och diamanter av Markus Zedgwick
  • Blameless av Gail Carriger
  • Heartless av Gail Carriger
  • City of Glass av Cassandra Clare
  • City of Fallen Angels av Cassandra Clare
  • City of Lost Souls av Cassandra Clare
  • Clockwork Angel av Cassandra Clare
  • The Sea of Monsters av Rick Riordan
Antal lästa: 8 stycken. Vad jag är stolt, jag trodde jag läste mycket mindre den här månaden. (uppdatering) Det var 9, sorry.
Engelska böcker: 8. AMAGAD (min engelska är absolut perfekt.),BARA engelska böcker, vad jag är stolt :D Och det har inte varit särskilt svårt heller.
Svenska böcker: 0. HA! Take THAT! ((uppdatering) 1 svensk bok var det visst. Fan också.
Omläsningar: 3 1/2. Jag har ALDRIG läst om så många böcker, jag läser nästan aldrig om mina O_o. Och The Sea of Monsters hade jag läst halva på innan.
Recenserade: 5. Jag har redan recenserat de som jag läste om, så jag kunde inte göra en till recension på samma böcker.
Bästa bok: Om man räknar med omlästa böcker är det City of Glass, av icke omlästa är det nog...Åh, det är så svårt. Clockwork Angel, då.
Sämsta bok: Den var inte så dålig, men språket var lite för komplicerat, och det var lite för många filosofiska utläggningar för att jag skulle gilla den mer.
Kommentar: Väldigt stolt över att jag läste bara engelska böcker. Det enda dåliga var att nån i min klass gjorde ett svart streck med en färgpenna på mitt exemplar av City of Lost Souls, fast det syns knappt. TYPISKT också, jag läste ju en svensk bok trots allt, som jag lånade av Liv när hon var på besök. Nåja, nästan bara engelska böcker då.
Planeringar inför December: Jag läser just nu Cloaked, och sen vill jag gärna läsa lite i Game of Thrones (trean) för att de är så bra, och så vill jag läsa Hav av Eld så jag blir klar med serien någon gång! Fast i slutet av månaden kan allt hända, eftersom det blir JULAFTON!

FÖRRESTEN. Just den här veckan kan det svacka lite mellan inläggen, för min klass gör ett stort spel inför hela skolan (och alla andra som vill komma) och det är MASSOR som ska göras, och tiden börjar liksom rinna ut. Grejer ska tillverkas, målas, limmas, häftas, sys, etc, etc. Bara så ni inte kommer med yxor och högafflar för att jag inte skriver O_o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar