lördag 8 december 2012

Min Bokhylla #3


Röd: Inte läst
Grön: Läst

Min tredje hylla:
Mordet på smedernas torg av Yasar Kemal
De tusen tjurarnas berg av Yasar Kemal
Araratbergets legend av Yasar Kemal
Jord av järn, himmel av koppar av Yasar Kemal
En smutsig historia av Yasar Kemal
Gräset som aldrig dör av Yasar Kemal
Gräset som aldrig dör av Yasar Kemal (dubblett)
Mikael Ludenfot av Mika Waltari
Rikets hemlighet av Mika Waltari
Tums den odödlige av Mika Waltari
Mikael Hakim av Mika Waltari
Sinuhe Egyptiern av Mika Waltari
Tretton skäl varför av Jay Asher
Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom
Fatal Remedies av Donna Leon
Death Cloud av Andrew Lane
Millys hämnd av Eileen Dunlop
Spökskeppet Vallona av Lena Ollmark och Mats Wänblad
Kapten Svarteks grav av Lena Ollmark och Mats Wänblad
Slumpens bok av Åsa Lind
Vems lilla mössa flyger av Barbro Lindgren
Korken flyger av Barbro Lindgren
Loranga del 1 & 2 av Barbro Lindgren
Mio min Mio av Astrid Lindgren
Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren
Mästerdetektiven Blomkvist lever farligt av Astrid Lindgren
Rasmus på luffen av Astrid Lindgren
Nils Karlsson Pyssling av Astrid Lindgren
Farlig midsommar av Tove Jansson
Pappan och havet av Tove Jansson
Trollvinter av Tove Jansson
Muminpappans memoarer av Tove Jansson
Sent i November av Tove Jansson
Nalle Puh av A. A. Milne.
Det blåser på månen av Eric Linklater
 
Hittade ni någon ni kände igen? (det måste ni nog ha gjort) Eller någon ni INTE kände igen? Det var ganska många jag inte läst, men det är de böcker jag fått av mamma o pappa, men jag SKA läsa dem nångång...

1 kommentar: