måndag 31 december 2012

Nyårslöfte 2013

Hejsan allihopa, och GOTT NYTT ÅR. Hoppas ni verkligen får ett gott år.
Jorden gick tydligen inte under, förvånade?

Pfft

Ett år har gått, nu så börjar ett nytt. That's it. När ett nytt år är slut brukar man ju göra olika nyårslöften, och det är precis vad jag tänker göra nu. Jag kan inte heller göra en lista med ALLA böcker jag läst under året, för jag började bokblogga den 1 mars, så jag har absolut ingen aning vad jag läste innan dess. Men lite skojiga nyårslöften orkar jag nog med :D

 
Läsa 90 böcker (Uppdatering: 80 böcker, jag kom precis på att jag faktiskt har ett liv utanför bokvärlden D:)
Jag tyckte 100 var lite optimistiskt, så jag håller mig nog till 90, 80. :P Förhoppningsvis blir det fler.
 
Ha endast tio eller färre olästa böcker i bokhyllan vid något tillfälle
Hur jag än läser och läser så ligger antalet ALLTID på 43, skumt va?
 
Läsa 40 engelska böcker
Återigen tyckte jag 50 var för optimistiskt, men jag hoppas verkligen att det blir fler :D
 
Läsa tio klassiker
Jag har faktiskt VÄLDIGT många hemma, och min syrrahar läst ALLA, så det tänker jag också göra!
 
Dessa böcker MÅSTE jag läsa under 2013
Profetens Tid av Henrik Larsson
Frost av Maggie Stiefvater
Timeless av Gail Carriger
Looking for Alaska av John Green
The Ghost's Child av Sonya Hartnett
The Dirty Streets of Heaven av Tad Williams
Vindens namn av Patrick Rothfuss
Across the Universe av Beth Revis
Legend av Marie Lu
A Storm of Swords av R.R. Martin
 
Det vad det jag kunde komma på som var värt att skriva upp. Men ni måste påminna mig så jag inte glömmer det. Och förhoppningsvis kommer jag dessutom recensera alla böcker jag läst, jag brukar aldrig hoppa över att skriva en recension (det har hänt TVÅ gånger hittils)
 
Och sist men inte minst önskar jag alla, igen, ett GOTT NYTT ÅR!
 
VI SES 2013!
 

2 kommentarer: