söndag 27 januari 2013

Två böcker- Samma omslag?

Hallåj. För några dagar sen var jag i Science Fiction-Bokhandeln (och jag har såklart glömt berätta vad det var jag köpte...det får bli en överraskning) och då när jag gick omkring bland fantasyhyllorna fick jag syn på de tiotusen böckerna som finns av Robin Hobb. Och vad såg jag då? Jo, en av böckerna hade precis samma omslag som en annan bok jag har...
 

Tronen av Drakben; Simon Snölock av Tad Williams. Visst är det en slående likhet? Exakt samma bild, bara spegelvänd och med en liten annan färgsättning. Jag undrar vem det var som var först.
Jag älskar så när man hittar två böcker med samma omslag, håller ni inte med? Är väldigt stolt över att jag och syrran upptäckte det XD

2 kommentarer:

  1. Vadå jag och syrran? Det var JAG som upptäckte det, du har ju int enes läst Simon Snölock...

    SvaraRadera