söndag 17 februari 2013

City of Bones kommer på svenska!

Okej, jag vet inte om jag är helt efter nu, och om alla i hela världen vet detta utom jag, men i alla fall. En i klassen informerade mig. Jo, CITY OF BONES KOMMER PÅ SVENSKA :D Ja, jag har redan läst serien på engelska, men det är ändå roligt att den ÄNTLIGEN kommer på svenska. Det är väl egentligen väntat eftersom filmen kommer i Augusti, så får de mer biobesökare om alla läst boken.

Stad av skuggor (inbunden)
Så här ser alltså den svenska versionen ut. De har behållit det snygga originalomslaget, vilket var vad jag väntade mig. Och heter alltså "Stad av Skuggor", fråga mig inte varför. Varför "Stad av Ben" inte var tillräckligt bra är ett mysterium för mig. Det andra låter väl bättre, antar jag. En sak som däremot är ännu konstigare är att de behåller namnet "The Mortal Instruments" på serien. Vadå, ska de kalla dem "The Mortal Instruments" i hela boken? Det kommer ju se askonstigt ut. City of Ashes ska ges ut på svenska i höst, och City of Glass våren 2014. De kommer heta, som förväntat "Stad av Aska" och "Stad av Glas". Stad av Skuggor går att köpa på Bokus den 5 Juni i år, vilket är ungefär två månader innan biopremiären.

2 kommentarer:

  1. Jag vet, visst är det kul!? Fast jag föredrar fortfarande att läsa serien på originalspråket, det är så mycket bättre (i alla fall oftast) :)
    Håller med dig, "Stad av Skuggor", helknäppt! XD

    SvaraRadera
  2. Ömm.. om jag inte läst Albas kommentar skulle min antagligen sätt nästan exakt lika ut... Så, håller med Alba!:) Utom det där med originalspråket, då jag inte läser på engelska (ÄN).
    Verkligen, verkligen jätteroligt! Då jag ännu inte läst dem.. och har valat göra det aslänge!:)

    SvaraRadera