torsdag 2 januari 2014

...och ett GOTT NYTT ÅR!

 
Kom igen! Jag skrev inlägget för flera dagar sen och så publiceras det inte O_o What the hell...
 

Nu är året 2013 slut, för evigt, och kommer aldrig, ALDRIG någonsin tillbaka.
I'm fine with that.
Det har varit ett kul år, även om det känns som om skolarbetet tagit upp det mesta av min tid. Men det har varit ett kul år, och från den positiva sidan har inte jorden gått under ännu, så än finns det hopp.

Viktiga bokiga händelser 2013!

1. Jag har praoat på en tidning, vilket var väldigt kul och intressant!

2. Jag har fått mina fyra första recensionsex- från samma förlag!

3. Jag har gått på BOKMÄSSAN! Vilket var ASKUL (En dag fylld av skoj, böcker och väldigt mycket helium), speciellt eftersom jag mötte så många fantastiska bokbloggare! Och jag hoppas jag träffar ännu fler nästa år!

4. Jag har sett fyra bokbaserade filmer på bio detta året; The Host, Percy Jackson: Sea of Monsters, Catching Fire och The Hobbit 2: The Desolation of Smaug.

Och då kommer vi till det viktigaste med nyår- nyårslöften. Om ni inte märkt det så är jag inte den typen som håller mina nyårslöften, snarare glömmer bort dem efter en vecka, men nu när jag har en blogg kan jag tvinga mig själv att komma ihåg dem. I alla fall, när det blev 2013 gjorde jag några nyårslöften som jag skulle hålla, och nu tänker jag kolla om jag verkligen gjorde det..

2013 nyårslöften:

Läsa 80 böcker
JA! Det har jag. Även om jag inte läst så mycket de senaste månaderna så fick jag ändå ihop 80 böcker, med marginal! Jag har dock inte recenserat alla, men jag uppfyllde ändå kravet.

Ha endast tio eller färre olästa böcker i bokhyllan vid något tillfälle
Nja, inte precis. Verkligen inte, snarare. Jag har mer böcker än någonsin, och väldigt många olästa, så det löftet höll jag inte...

Läsa 40 engelska böcker
Ja, det har jag! Att läsa på engelska numera nästan lika enkelt som att läsa på svenska, vilket är bra.

Läsa tio klassiker
Nope.

Dessa böcker MÅSTE jag läsa under 2013;

Profetens Tid av Henrik Larsson: Ja
Frost av Maggie Stiefvater: Nej
Timeless av Gail Carriger: Ja
Looking for Alaska av John Green: Ja
The Ghost's Child av Sonya Hartnett: Nej
The Dirty Streets of Heaven av Tad Williams: Nej
Vindens namn av Patrick Rothfuss: Ja
Across the Universe av Beth Revis: Ja
Legend av Marie Lu: Ja
A Storm of Swords av R.R. Martin: Ja
 
 

Tja, det gick ju, hrm, ganska så bra. Okej, nu, löften för 2014!


Jag ska, år 2014, göra detta;

Jag ska läsa 90 böcker!

Jag ska läsa en bok (spelar ingen roll hur lång/kort den är) som inte är på svenska eller engelska! Vilket antagligen blir en fransk bok (good god vad har jag gett mig in på...).

Dessa böcker MÅSTE jag läsa 2014:
1. En vis mans fruktan av Patrick Rothfuss
2. A Dance with Dragons av George R.R. Martin
3. Harry Potter och Halvblodsprinsen av J.K. Rowling
4. City of Heavenly Fire av Cassandra Clare
5. The Dirty Streets of Heaven av Tad Williams
6. The Rithmatist av Brandon Seanderson
7. Sagan om Ringen av J.R.R. Tolkien (DÖDA MIG INTE, jag har faktiskt läst tvåan)
8. Nyckeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
9. A Million Suns av Beth Ravis

Detta var alltså mina nyårslöften för 2014, hoppas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar